Glutén-, kukorica-, tej-, tojás-, élesztő- és szójamentes receptek, hasznos információk.

Ízek, mentesen

Ízek, mentesen

Zabkása, mikróban

2022. április 02. - Ízek, mentesen

Nem tudom, Ti hogy vagytok vele, de én reggel nem szeretek főzőcskézni. Minél gyorsabban hozzá akarok jutni a reggelimhez :). Ezért újabban a zabkását nem a tűzhelyen, hanem a mikróban készítem el, így:

zabkasamikroban.jpg

Hozzávalók:

  • 55 g gluténmentes, lágy (más néven finom szemű) zabpehely;
  • 320 ml hideg vagy langyos víz*;
  • 1 kis csipet só;
  • ízlés szerinti édesítő;
  • fahéj vagy vanília. (Tudomásom szerint a hisztaminintoleranciások csak fahéjat fogyaszthatnak biztonsággal, a vanília problémát okozhat.)

Elkészítés:

1. A zabpelyhet és a sót egy mély tálkába vagy müzlisbögrébe teszem. (Mikrózás közben a kása kissé meg fog emelkedni.)

2. Beleöntöm a vizet és hozzáadom az édesítőt. Éppen csak összeforgatom egy kicsit, nem kell nagyon keverni. (Minél jobban keverjük a zabkását, annál nyálkásabb lesz.)

3. Lefedem egy kistányérral, és a mikróba teszem. Alacsony fokozaton, többször, rövidebb ideig melegítem. Ha egyszerre túl sokáig melegítjük, kifut!!**

Az, hogy meddig kell melegíteni, a mikrótól és a víz hőmérsékletétől is függ. Az én mikrómban a leggyengébb melegítő (nem olvasztó) fokozaton 2 + 2 + 1 perc alatt készül el. Minden szünetben kiveszem és átforgatom egy kicsit, hogy az alján lévő vizet is be tudja szívni, de nem keverem túlságosan.

Addig melegítem, amíg beszívja a folyadékot, és kellemes, kásás lesz az állaga. Nem kell nagyon tömörre mikrózni, mert hűlés közben még sűrűsödni fog egy kicsit.

4. Miután kivettem, még egyszer átforgatom.

5. Tetszés szerint ízesítem.

 

*A mikrós zabkását általában csak vízzel vagy víz és egy pici kókuszkrém keverékével készítem, mert így sikerült a legjobban. A növényi tejet – legalábbis az én tapasztalatom szerint – a mikróban melegítve lassan szívja be a zabpehely.

** Remélem, a recept segítségével sikerül elkerülnöd, hogy kifusson a kásád, de arra az esetre, ha mégis megtörténne a baj: a ragadós zabkását hideg vízzel könnyebb lemosni, mint meleggel.

A bejegyzés trackback címe:

https://izekmentesen.blog.hu/api/trackback/id/tr1017795743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása