Glutén-, kukorica-, tej-, tojás-, élesztő- és szójamentes receptek, hasznos információk.

Ízek, mentesen

Ízek, mentesen

Zabpelyhes meggyes pite

2022. április 09. - Ízek, mentesen

Kipróbáltam a Bulkshop.hu zabpelyhes meggyes pite receptjét. Szerintem nagyon egyszerű és finom, próbáljátok ki Ti is!

A tésztája ropogós kéreg, a tölteléke lágy.

bulkshop_pite_2.jpg

A töltelékbe eredetileg agar-agar is kellene. Én ezt nem fogyaszthatom, ezért csak tápiókakeményítőt tettem bele, de így is összeállt. Szeletelni valószínűleg jobban lehet úgy, ha zselésítő anyag is van benne, de nekem így is megfelelt.

A receptben írt mennyiség egy kis tepsinyi süteményhez elegendő.

Idemásolom a receptet egy kicsit módosítva, úgy, ahogyan én elkészítettem:


Hozzávalók:

2 bögre (2,5 dl-es) apróbbra őrölt gluténmentes zabpehely;

2 evőkanál szilárd kókuszzsír;

2-3 evőkanál kókuszcukor;

1 kávéskanál sütőpor;

1 csipet só;

1 mokkáskanál fahéj.

Hozzávalók a töltelékhez:

70 dkg meggy (nálam mirelit meggy volt, a receptben írt mennyiség a kiolvasztott gyümölcsre értendő);

3-4 evőkanál kókuszcukor;

8 g tápiókakeményítő.

Elkészítés:

1. A kiolvasztott és alaposan lecsepegtetett meggyet keverjük össze a cukorral. Forraljuk együtt néhány percig.

2. Egy kisebb tálkában nagyon kevés vízzel keverjük simára a keményítőt és folyamatos keverés mellett adjuk a forrásban lévő meggyhez. Forraljuk még kb. fél percig, amíg elkezd sűrűsödni.

3. Kagyjuk hűlni kb. 20 percig.

4. Kapcsoljuk be a sütőt, melegítsük elő 180 fokra.

5. A zabpelyhet őröljük meg durvára a kávédarálóban vagy az aprítógépben. Ne őröljük lisztté, maradjanak benne darabos pelyhek is.

6. A megőrölt zabpehellyel keverjük el a cukrot, sót, fahéjat, morzsoljuk el benne a zsiradékot és dolgozzuk bele a sütőport.
Könnyen morzsálódós, de ujjal összecsippenthető tésztaféleséget kapunk, amelynek 2/3-ad részét nyomkodjuk bele egy kisebb tepsi aljába (pl: 20×28 cm).

7. Terítsük el rajta a hűlőfélben lévő lekvárt, szórjuk meg a zabpelyhes keverék maradékával. (Én most a tetejére nem tettem tésztát, hogy szebb legyen a pite :).)

8. Süssük együtt 25-30 percig.

9. Hűtsük ki a kész süteményt, mert hidegen jobban szeletelhető.

Frissen a legfinomabb.

A bejegyzés trackback címe:

https://izekmentesen.blog.hu/api/trackback/id/tr9517801855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása